2016-04-23

Om tankar inför utkast 11

Jag vet inte hur många gånger jag menat att den omskrivningsomgång som jag befinner mig i är den sista. Varje gång? Nej, förresten. Jag vill minnas att när jag befann mig i utkast 5 (eller var det utkast 6?) ”visste” jag att jag hade två omskrivningar framför mig.
 

Håhåjaja.
 

Just vet jag att jag har två omskrivningar framför mig. Utkast 11 och utkast 12.
 

Håhåjaja … Fast så håhå:igt är det inte. När det kommer till utkast 11 ska jag se till att de motiv som förstärktes i utkast 10 finns med hela vägen. Tanken är inte att skriva igenom alla kapitel. Visst. Jag ska öppna varje kapitel, kolla att historien stämmer – och om jag skulle snubbla på något språkligt så rättar jag givetvis till det – men syftet är inte att fila på språket. Bara kolla/förstärka motiv.
 

Jag räknar med att det ska gå fort. Jag räknar med att vara klar senast 4/7 (då min semester börjar och då jag planerar att köra igång utkast 12 – det som ska skickas till förlag!)
 

Eftersom jag är lite efter med mina inlägg – det förra skrev jag för ett par veckor sedan, glömde bara att publicera – har jag faktiskt redan kört igång. Och jag känner mig optimistisk. Är just nu på kapitel 4 och ser att det inte är så jättejättemycket som jag behöver rätta till. Inte alls i den omfattning som det har varit. 

Alster I har blivit en historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar