2014-01-02

Om en Betaläsarversion

Ja, nytt år och nya ord. Eller samma gamla ord i en ny version, eller bara ytterligare en omskrivning. Egentligen.

I alla fall. Istället för att prata om Utkast 8 kommer jag att prata om en Betaläsarversion – för att påminna mig själv om vad som är poängen med det här utkastet, eller versionen (visst är det ändå dags att börja prata om en version istället för om ett utkast – ett utkast är ju ändå så … inte på riktigt. Och nu är det väl ändå dags för det lilla alstret att vara på riktigt?). Det är dags att låta andra läsa och tycka till.

Väl inne på Betaläsarversionen – och det 8.e utkastet – så borde man ju tycka att det inte handlar om särskilt omfattande omskrivningar, mest lite finlir. Men nix. Tyvärr inte. Jag kommer att fortsätta att skriva om kapitel, men jag tror att alla idéerna är på plats. Jag kommer inte att behöva tänka så mycket nytt, bara förfina och/eller förtydliga de idéer som redan finns. Hoppas jag.

Nåja. Vad som än händer som lovar jag mig själv att inte fastna när jag fastnar. Att ta hjälp av andra om jag inte kommer vidare. Att diskutera med betaläsare. Så. Att. Jag. Blir. Klar. Någon. Gång. Typ. (Fast ack, vilken skrämmande tanke; det där med Betaläsare.)